Dobré mravy jogína

PŘIJĎTE VČAS – přizpůsobte váš časový plán tak, abyste na hodinu dorazili včas. Prokazujete tak respekt svému učiteli, ostatním studentům a také sami sobě a vašemu cvičení. Pokud se vám výjimečně stane, že jdete pozdě, vstupujte do místnosti potichu a nerušte hodinu hlasitým rozbalováním podložky a přípravou pomůcek.

CHOĎTE NA HODINU VHODNĚ OBLEČENI – na cvičení se nejlépe hodí čisté pohodlné oblečení. Vždy noste spodní prádlo a buďte připraveni, že během hodiny se mohou dělat inverze nebo pozice ve dvojicích, během kterých může některé oblečení ukázat více, než byste si přáli.

DODRŽUJTE ZÁKLADNÍ HYGIENU – a pokud můžete, před hodinou se osprchujte. Nepoužívejte parfém nebo jiné aromatické přípravky. Jóga je zaměřená na dýchání a dechová cvičení, při kterých mohou výrazné vůně rušit. Někteří studenti na ně mohou být dokonce alergičtí.

MLUVTE SE SVÝM UČITELEM – informujte svého učitele o vašich zdravotních problémech nebo omezeních před začátkem hodiny (v soukromí). Zcela určitě mu řekněte, pokud cítíte v některé pozici bolest, aby vám poradil modifikaci pozice.

CO VÁŠ UČITEL NENÍ – váš učitel vám poradí s pozicemi, dechovými cvičeními nebo meditací, ale není to váš psycholog nebo léčitel lékař. Neočekávejte od něj více schopností, než má.

NASLOUCHEJTE SVÉMU TĚLU – a nenuťte ho dělat věci, na které se zrovna necítí. Každý den je jiný a my jsme schopni podat jiné výkony, proto respektujme naše tělo. Pokud nám v daný moment některá pozice přijde příliš náročná, modifikujte ji pomocí pomůcek nebo ji úplně vynechejte.

NERUŠTE OSTATNÍ – přestože jóga je skupinové cvičení, každý chodí na hodinu s vlastním záměrem a sám za sebe. Nerušte ostatní studenty svými hlasitými poznámkami, vzdechy nebo dokonce povídáním s jiným studentem.

VYPNĚTE SI MOBIL – jedno ze základních pravidel, které je dobré pořád připomínat. Není nic horšího, než zvonění mobilu během šavásány (mrtvolky).

RESPEKTUJTE OSOBNÍ PROSTOR OSTATNÍCH – před hodinou si podložku rozložte tak, abyste během cvičení neomezovali studenty kolem sebe. Při pohybu po místnosti nešlapte na podložky ostatních studentů.

NEUTÍKEJTE BĚHEM ŠAVÁSÁNY (pozice mrtvoly - relaxace) – i když máte něco důležitého, vydržte až do konce hodiny a užijte si šavásánu. Je to možná ta nejdůležitější pozice z celého cvičení. Pokud byste měli možnost denně udělat alespoň jednu polohu, měla by to být právě šavásána.

zdroj: www.omjogastudio.cz

Copyright © 2019 martinfajka.cz | vytvořil: matodesign.cz

nahoru